نوشته شده توسط : شهر سفال
آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی | شهر سفال

آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی

یکی دیگر از کارهایی که می توان به وسیله سفال خام انجام داد نقاشی روی سفال خام است. این هنر زیبا امروزه به عنوان یک شغل خانگی توسط افرادی که استعداد نقاشی دارند انجام می شود. برای انجام این کار به یک سری وسایل نیاز داریم که در ادامه مطلب با آنها آشنا می شویم، پس با شهر سفال همراه باشید.

وسایل موردنیاز نقاشی روی بشقاب سفالی

  • بشقاب سفالی خام
  • سمباده
  • پارچه تمیز
  • قلم مو در شماره های مختلف
  • چسب چوب
  • کاربن
  • گواش در رنگ های مختلف
  • اسپری کیلر
آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی | شهر سفالآموزش نقاشی روی بشقاب سفالی

بیشتر بدانید: آموزش نقاشی روی سفال خام

مراحل آموزش نقاشی روی سفال

در ابتدا باید یک بشقاب سفالی خام که شکستگی یا ترک ندارد را انتخاب کنید، اگر بشقاب مشکلی داشته باشد شما نمی توانید طرح خود را به خوبی روی آن اجرا کنید و نتیجه قابل قبولی نخواهید گرفت. پس یک بشقاب سفالی خام در هر سایزی که می خواهید انتخاب کنید. سپس با استفاده از سمباده بشقاب را به خوبی سمباده بکشید تا پستی بلندی های آن از بین برود و سطحی صاف و صیقلی داشته باشد، بعد با استفاده از یک پارچه تمیز گرد و خاک بشقاب را پاک کنید یا می توانید آن را بشویید، اما بعد از شستن باید صبر کنید تا کامل خشک شود.

آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی | شهر سفالآموزش نقاشی روی بشقاب سفالی

کسب اطلاعات بیشتر: خرید بشقاب سفالی خام

در این مرحله از کار چسب چوب را رقیق کنید و با استفاده از یک قلم مو کل بشقاب را چسب چوب بزنید و بعد به وسیله گواش سفید رنگ یک لایه نازک به عنوان زیرساز به سطح بشقاب بزنید. بعد از این مرحله می توانید نقاشی را شروع کنید.

طرح موردنظر خود را هم می توانید بااستفاده از مداد روی بشقاب بکشید و هم می توانید به وسیله کاربن طرح را روی بشقاب انتقال دهید. شما می توانید برای نقاشی از گواش، اکریلیک یا ویترای استفاده کنید که کاملا سلیقه ای است در اینجا ما کار با گواش را توضیح می دهیم.

بعد از اینکه طرح بطور کامل روی بشقاب پیاده شده با استفاده از رنگ های مختلف و قلم مو با شماره های مختلف که اصولا شماره های ۲، ۳، ۵، ۷ است طرح خود را رنگ آمیزی می کنیم. بعد از تمام شدن رنگ آمیزی اجازه می دهیم تا کامل خشک شود. بعد از اینکه بشقاب خشک شد باید آن را اپری کنیم یعنی با استفاده از اسپری کیلر و از فاصله ۲۰ سانتی متری کل کار را اسپری می کنیم. این کار باعث می شود که سطح کار ما شفاف و براق شود و جلوه زیبایی داشته باشد و از طرفی می توان بشقاب را به راحتی شست و پاک کرد.

آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی | شهر سفالآموزش نقاشی روی بشقاب سفالی

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش میناکاری روی سفال

هنر نقاشی روی بشقاب سفالی

شما برای شروع کار و انجام این هنر زیبا لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید به این دلیل که برای انجام آن به وسایل خاصی نیاز ندارید و به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. برای تهیه بشقاب سفالی خام هم می توانید آن را از شهر لالجین که محل تولید آن است تهیه کنید تا قیمت کمتری داشته باشد. برای انجام این کار هم نیازی نیست حتما یک کارگاه یا مکانی خاصی داشته باشید یک فضای کوچک هم می تواند به شما کمک کند. این بشقاب ها بعد از نقاشی نیازی به پخت ندارند و در هوای آزاد خشک می شوند، اینکه برای انجام این کار به کوره احتیاجی نیست یک نکته مثبت است.

امیدواریم مطلب آموزش نقاشی روی بشقاب سفالی برای شما مفید باشد، برای انجام حرفه ای این کار لازم است بیشتر تحقیق کنید تا کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

راستی! خوشحال میشیم در   کانال تلگرام   یا   پیج اینستاگرام   شهر سفال عضو بشید.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهر سفال
خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین | شهر سفال

خرید عمده گلدان سفالی از شهر لالجین

تولیدی و فروشگاه اینترنتی شهر سفال به دلیل اینکه در شهر جهانی سفال قرار دارد، از این جهت در مجموعه خود مدل های متنوعی از گلدان های سفالی را قرار داده است، این گلدان ها به روش های مختلفی تولید می شوند که شامل روش چرخی ( به این معنی که با استفاده از چرخ سفالگری و دستان هنرمند سفالگران تولید می شوند) ، روش قالبی، روش دستگاه، هر کدام از این روش ها به نحو خاصی انجام می شوند که بصورت  مختصر هرکدام را توضیح می دهیم.

خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین | شهر سفالخرید عمده گلدان سفالی از شهر لالجین

ساخت گلدان سفالی با چرخ سفالگری

در این روش بعد از اینکه گل سفالگری به خوبی ورز داده شد و هوای موجود در آن گرفته شد، روی چرخ سفالگری قرار می گیرد و سفالگر با توجه به چیزی که در ذهن خود دارد با دستان خود و مهارت ها و تکنیک های سفالگری یک گلدان می سازد، گلدان هایی که با این روش تولید می شوند ظاهر یکسانی دارند اما ممکن است ابعاد آنها در حد چند سانتی متر باهم متفاوت باشد، چرا که محصول کار دست است و درصدی خطا وجود دارد.

بعد از اینکه گلدان ساخته شد و خشک شد کارهای تراش و شست و شوی آن انجام می شود تا بدنه آن پستی و بلندی نداشته باشد و صاف و یکدست باشد. سپس برای پخت داخل کوره می رود تا به حالت خام و بیسکویتی برسد، بعد از پخت هم مرحله نقاشی و رنگ آمیزی گلدان می رسد که این قسمت به سلیقه تولیدکننده بستگی دارد.

ساخت گلدان سفالی با قالب

در این روش یک سری قالب های گچی با مدل های دلخواه که با استفاده از گچ ساخته می شوند از قبل آماده می شوند و سفالگر گل را با مهارت به دیواره های گلدان می چسباند تا گل شکل قالب را به خود بگیرد، بعد از خشک شدن از داخل قالب جدا می شود و باقی مراحل مانند روش چرخی است، فقط در این روش می توان در یک زمان کوتاه تعداد زیادی از یک مدل گلدان را تولید کرد که ابعاد همه آنها یکسان است و این به دلیل استفاده از قالب های گچی است.

خرید گلدان سفالی به قیمت عمده از لالجین | شهر سفالساخت گلدان سفالی با قالب

ساخت گلدان سفالی به وسیله دستگاه پرس

گلدانی که با این روش تولید می شود اصطلاحا پرسی می گویند، در این روش گل را داخل دستگاه قرار می دهند، دستگاه به شکل یک مدل گلدان ساخته شده است، با فشار آوردن به گل و پرس کردن آن، گل شکل گلدان را به خود می گیرد، که بعد از اینکه گلدان موردنظر ساخته شد آن را از دستگاه جدا می کنند و باقی مراحل را مانند روش چرخی و قالبی انجام می دهند.

انواع گلدان سفالی

شما در این سایت می توانید انواع گلدان سفالی را که با روش هایی که به آنها اشاره شد ساخته شده اند مشاهده کنید. این گلدان ها ابعاد مختلفی دارند و بصورت سری های دوتایی، چندتایی و یا تکی در اختیار مشتری قرار می گیرند. علاوه بر نحوه تولید گلدان های سفالی در مدل های لعابدار و بدون لعاب هم تولید می شوند.

  • گلدان سفالی لعابدار

این مدل گلدان ها به گلدان هایی گفته می شود که یک لایه لعاب سفید یا رنگی روی گلدان زده شود که در این صورت گلدان سفالی باید دوبار حرارت ببیند یکبار زمانی که خام است و یکبار زمانی که لعاب خورده است، در این صورت گلدان بسیار محکم تر و باکیفیت تر می شود.

  • گلدان سفالی بدون لعاب

بدنه خارجی این گلدان ها به بجای لعاب به وسیله رنگ های شیمیایی و پلاستیکی رنگ آمیزی می شود که بعضی از این رنگ ها ضدآب هستند و هنگام شستن گلدان مشکلی بوجود نمی آید.

انواع گلدان سفالی بزرگ

گلدان های سفالی بزرگ بیشتر به گلدان های محیطی گفته می شود، ایت گلدان ها با استفاده از قالب تولید می شوند که تولیدکنندگان به آن گلدان قالبی می گویند، ابعاد آنها بزرگ است  بسیار سنگین وزن هستند، گلدان سفالی بزرگ بیشتر در فضاهای باز مانند پارک، میدان شهرها و یا اداره، بانک، ورودی آپارتمان، لابی هتل و سالن های بزرگ همایش استفاده می شود، مدل های مختلفی از این گلدان ها در شهر سفال موجود می باشد اما به دلیل ابعاد آنها امکان خرید اینترنتی آنها وجود ندارد و فقط بصورت عمده به فروش می رسند.

ساخت گلدان سفالی با قالبانواع گلدان سفالی بزرگ

گلدان سفالی طرح دار

گلدان های سفالی طرحدار با استفاده از رنگ های پلاستیکی و شیمیایی و روغنی رنگ آمیزی می شوند، این رنگ ها نیازی به پخت مجدد در کوره ندارند و بعد از مدتی خشک می شوند اما به راحتی با یک وسیله تیز مانند چاقو پاک می شوند. در قسمت های قبل راجع به نقاشی روی سفال خام صحبت کرده ایم، در اینجا لینک مطلب را برای مطالعه بیشتر قرار می دهم.

تغییر رنگ گلدان سفالی

همانطور که در قسمت بالا گفنه شد، رنگی که برای نقاشی گلدان سفالی استفاده می شود پخته نمی شود و بعد از مدتی خشک می شود به همین دلیل ممکن است درصورت استفاده نادرست بعد از مدتی از بین برود، اگر این گلدان ها در معرض نور خورشید قرار بگیرند بعد از مدتی رفته رفته رنگ آنها تغییر می کند، همینطور به دلیل اینکه گلدان های سفالی آب را در اصطلاح پس می دهند این باعث می شود که بعد از مدتی رنگ گلدان تغییر کند.

قیمت گلدان سفالی در لالجین همدان

همانطور که می دانید لالجین شهر جهانی سفال است و مرکز تولید گلدان های سفالی است و چندین کارگاه در این شهر به این کار مشغول هستنذ، به همین دلیل قیمت گلدان های سفالی در مقایسه با سایر فروشگاه ها بسیار مناسب است، چون شما بدون واسطه و مستقیم از تولیدی خرید می کنید پس صدرصد قیمت ها بسیار باصرفه و مناسب است.

ساخت گلدان سفالی با قالبقیمت گلدان سفالی در لالجین همدان

مزایا و معایب گلدان سفالی

از مزیت های گلدان سفالی می توان به این مورد اشاره کرد که این گلدان ها به دلیل مواد اولیه تقریبا ارزان قیمتی که دارند بسیار قیمت مناسبی دارند و در تنوع رنگی بالا به راحتی در دسترس هستند، به هیچ وجه به طبیت آسیب نمی رسانند چون مواد اولیه آنها استخراج شده از دل طبیعت است، نسبت به گلدان پلاستیکی مقاومت خیلی بیشتری دارند و در فضای باز به مرور پوسیده نمی شوند، مگر اینکه بر اثر اتفاق از بلندی پرتاب شوند و بشکنند در غیراینصورت بسیار مقاوم هستند.

از معایب گلدان سفالی می توان به این مورد مهم اشاره کرد که چون این گلدان ها بدنه متخلخلی دارند به همین دلیل هوا به راحتی داخل گلدان نفوذ می کند و خاک گلدان خشک می شود به همین دلیل بعد از کاشت گیاه باید حتما از آن مراقبت کرد، چون اگر گیاه ما به آب زیادی احتیاج داشته باشد در صورت استفاده از گلدان سفالی باید زود به زود به آن آب داد تا خاک آن خشک نشود. یکی دیگر از معایب آن این است که گر گلدان خام باشد و رنگ و لعابی نداشته باشد مرور زمان رنگ بدنه آن تیره می شود و تغییر رنگ می دهد.

سایت فروش گلدان سفالی همدان

اگر به دنبال مرکزی برای خرید گلدان سفالی در ابعاد مختلف و مهم تر از آن با قیمت مناسب می گردید، سایت درستی را انتخاب کرده اید، در اینجا شما می توانید هر تعدادی که گلدان می خواهید تهیه کنید، هم بصورت عمده و هم بصورت خرده.

خرید اینترنتی سفال لالجین همدان

اگر شرایط سفر به شهر لالجین را ندارید و از طرفی می خواهید محصول موردنظر خود را از شهر لالجین خرید کنید، سایت شهر سفال به شما کمک می کند تا محصول خود را از بین تنوع زیادی از محصولات انتخاب کنید و خرید کنید، ما سفارش شما را از شهر لالجین به آدرس شما ارسال خواهیم کرد.

فروش عمده گلدان لالجین

برای خرید گلدان های سفالی حتما پشتیبانی سایت به شماره تماس ۰۹۰۱۸۹۰۸۲۳۸۸ تماس بگیرید یا پیغام بگذارید، تمامی مدل ها را در هر تعدادی که بخواهید برای شما ارسال می کنیم، برای خرید در تعداد کم و خرده هم سفارش خود را در سایت ثبت کنید، گلدان هایی که امکان ارسال با پست یا اتوبوس را دارند در سایت قرار می گیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهر سفال
آشنایی با ظروف سفالی نسوز | شهر سفال

گل های ضد آتش و شعله

منظور از ظروف سفالی نسوز، ظروفی هستند که می توانند روی شعله مستقیم قرار گیرند. یکی از برتری های سفال بر سایر ظروف آن است که می توان آن را برای پختن غذا حتی در فر قرار داد. قابلمه سفالی، دیزی و این قبیل از جمله ظروف سفالی نسوز هستند که علاوه بر سختی، ارزان بودن، حرارت را در خود نگه داشته و غذا را برای مدتی طولانی گرم نگه می دارند. این ظروف سفالی علاوه بر قابل استفاده بودن دارای زیبایی خاص خود نیز می باشد. با شهر سفال همراه باشید.

ظروفی که در فر از آن استفاده می شود بایستی آنچنان ساخته شوند که وقتی در فر گرم قرار می گیرند و یا وقتی از آن خارج می شوند، هنگام قرار گرفتن در محیط معمولی نشکنند. در حقیقت اگر دقت لازم را به خرج دهیم، هر گل حرارت پایین و حرارت بالایی را می توانیم در فر قرار بدهیم.

ظروفی که می توانند مدت های طولانی در فر مورد استفاده قرار گیرند و ممکن است در اثر بی توجهی و در اثر شوک حرارتی بشکنند. این شکست ممکن است در اثر قرار دادن ظروف بر روی شعله مستقیم هم حاصل شود و اگر ظروف خیلی گرم را که از فر خارج شده در آب سرد قرار دهیم، ترکیده و از هم متلاشی خواهد شد.

آشنایی با ظروف سفالی نسوز | شهر سفالآشنایی با ظروف سفالی نسوز _ دیزی سفالی تک نفره

یک نوع از این ظروف سفالی نسوز که قبلا به طور زیادی تولید و مورد استفاده قرار می گرفته، از گل درشت، قابل نفوذ و غیر شیشه ای شده ساخته میشده است. موقعیت فیزیکی این گلها به طریقی است که مولکولهای آن با فاصله نسبت به یکدیگر قرار گرفته و برای انبساط و انقباض سریع دارای فضای لازم می باشد. ظروف روستایی فرانسه و اغلب کاسه های مکزیکی و قابلمه های مخصوص آنها از این نوع گل ها می باشند.

این ظروف سفالی نسوز شوک حرارتی را تحمل کرده، در فر ترک بر نمی دارند و حتی می توان از آنها در آتش مستقیم استفاده نمود. مقاومت این ظروف در مقابل شعله و شوک حرارتی به فرمول گل بستگی نداشته بلکه به علت کم حرارت دیدن آنها است، این ظروف نفوذپذیر دارای محدودیت هایی نیز هست که از آن جمله نرم بودن آنها است که به آسانی شکسته می شوند. از آنجایی که لعاب به گل هایی که حرارت کافی نمی بینند جوش نمی خورد، آب و غذاهای آبکی از دیواره ظروف به خارج نفوذ پیدا می کند.

اغلب گلهای حرارت بالا که به مصرف ظروف سفالی نسوز می رسند چون حرارت کافی دیده و لعاب به گل بدنه جوش خورده برای استفاده در فر مناسب است. اگر ظروف میبایستی برای استفاده در فر ساخته شوند بعضی را با بدست آوردن گل مقاوم و نفیس را در برابر شوک حرارتی بایستی رعایت نمود.

آشنایی با ظروف سفالی نسوز | شهر سفالآشنایی با ظروف سفالی نسوز _خاک نسوز

همچنین بخوانید: خشک کردن و پختن گل رس در سفالگری

ویژگی گل حرارت بالا و نسوز

۱_ گل حرارت بالا باید با حداقل سیلیکای ممکن تشکیل شده باشد، به این دلیل که سیلیکا در برابر حرارت دارای انقباض و انبساط زیاد می باشد و این خاصیت اصلی مقاومت کم گل های سیلیس دار در مقابل شوک حرارتی است. از طرفی سیلیکا هنگام حرارت دیدن باعث ایجاد کشش های موضعی در ظرف می شود، این کشش های داخلی ممکن است تا قبل از قرار گرفتن ظرف در فر خود را نشان ندهد ولی در این هنگام در ابتدای گرم شدن و یا در موقع سرد شدن باعث متلاشی شدن ظرف بشود.

۲_ ظروف سفالی نسوز باید در حرارت بالا پخته شوند. در این حرارت سیلیکا تمایل دارد تا با اکسیدهای موجود ترکیب شود.

۳_ مقداری فلدسپار باید در ترکیب گل وجود داشته باشد. زیرا فلدسپار در اینجا به جای فلاکس عمل کرده و به نظر می رسد که سیلیکای گل را گرفته و آن را به صورت شیشه با میزان انبساط خیلی کم در می آورد. تالک هم ممکن است به همین دلیل بکار رود و عموما” در ترکیب ظروف ضد فر و آتش مستقیم بکار می رود.

۴_ اشیاء جمع و جور و مخروطی شکل در مقابل شکست مقاومت بیشتری از اشیاء مسطح و گوشه دار دارند. لذا از فرمهای با گوشه و زاویه دار باید دوری کرد. اینگونه ظروف باید دارای ضخامت یکسان بوده و خیلی ضخیم و یا خیلی نازک نباشد.

۵_ بدنه گل نباید دارای آهن باشد به ویژه وقتی که به طریق احیاء پخته می شود.

۶_ لعاب باید در بدنه گل ذوب شده و دارای فشردگی زیاد نباشد. لعاب باید بطور یکسان داخل و خارج ظروف را بپوشاند و لعاب داخل و خارج ظرف هم باید یکسان باشد. لعاب را نباید بیش از معمول ضخیم نمود. ممکن است که تمام پیش بینی های لازم را بنمائیم ولی باز هم لعاب ترک بردارد و یا در روی ظرف موج دار و ناصاف شود. برای رفع این مشکل باید به دنبال میزان انبساط کم بود.

آشنایی با ظروف سفالی نسوز | شهر سفالآشنایی با ظروف سفالی نسوز _ منقل سفالی نسوز

همچنین بخوانید: فواید استفاده از ظروف سفالی برای پخت و پز

یک نوع گل که قادر است هرگونه شوک حرارتی را نحمل کند، گل چینی نسوزی است با آلومینای زیاد که تمام سیلیکای آن به شیشه جوش خورده و سخت تبدیل شده است، چینی های لابراتوار از این نوع می باشند. می توان آنها را بدون ترس از ترک خوردگی به روی آتش مستقیم قرار داد. حتی می توان تنها یک طرف چینی های آزمایشگاه را تا میزان قرمز شدن حرارت داد بدون آنکه ترک بخورد و یا بدون ترس از شکست ظرف با آن حرارت را داخل آب سرد نمود.

حتی می توان تنها یک طرف چینی های آزمایشگاه را تا میزان قرمز شدن حرارت داد، بدون آنکه ترک بخورد و یا بدون ترس از شکست ظرف با آن حرارت داخل آب سرد نمود. این نوع چینی ها را بایستی تا میزان ۱۴۸۵ درجه حرارت داد.

در پختن ظروف سفالی نسوز باید دقت لازم را بکار برد، زیرا کم و زیاد حرارت دادن آن باعث از بین رفتن مقاومت ظرف در برابر شوک حرارتی می گردد. چون این فرمول شامل تنها پنجاه درصد گل است لذا انعطاف پذیری آن کم می باشد. برای متعادل نمودن انعطاف پذیری می توان مقداری بنتونایت اضافه نمود تا بتوان گل را قابل استفاده برای چرخکاری نموده ولی در قالب گیری این گل اشکالی تولید نمی کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهر سفال
گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از خرید گیاه سانسوریا باید رعایت کنیم، انتخاب یک گلدان مناسب برای آن است که مانع از رشد گیاه نشود و به آن آسیبی نرساند. علاوه بر آن انتخاب یک گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا می تواند زیبایی آن را دو چندان کند.

گیاه سانسوریا بسیار زیبا است و طرفدار زیادی دارد، استفاده از این گلدان در محل کار مثل اداره، بانک، فروشگاه، لابی هتل و حتی منزل می تواند حس شادابی و نشاط به همراه داشته باشد به شرطی که برای آن یک گلدان مناسب انتخاب کنید و از آن مراقبت کنید، در این مقاله قصد داریم بهترین و مناسب ترین گلدان های گیاه سانسوریا را به شما معرفی کنیم، پس با شهر سفال همراه باشید.

چه گلدانی برای گیاه سانسوریا مناسب است تا رشد بهتری داشته باشد؟

بعد از اینکه گیاه سانسوریا را خریداری کردید با کمی جست و جو و تحقیق راجع به گلدان ها می توانید مناسب ترین گلدان را انتخاب کنید و گیاه خود را در آن بکارید. گلدانی که برای گیاه سانسوریا مناسب است باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • باید حتما زهکشی شده باشد و همینطور قدرت زهکشی آن بالا باشد.
  • آب و رطوبت را در خود نگه ندارد و به راحتی آن را از خود عبور دهد.
  • ابعاد آن طوری باشد که هم اندازه گیاه یا کمی کوچکتر از آن باشد، نکته ای که قابل ذکر است این است که گلدان نباید خیلی کوچک باشد تا به ریشه گیاه اجازه رشد ندهد.
  • دارای منافذ باز باشد تا گیاه بتواند نفس بکشد.
  • اگر رنگ آن تیره باشد بهتر است چون گرما و نور را بیشتر به خود جذب می کند.
  • گلدان سفالی بهترین انتخاب برای گیاه سانسوریا

گلدان های سفالی تمام ویژگی هایی که در قسمت بالا گفتیم را دارند. جنس گلدان سفالی به گونه ای است که قدرت زهکشی بالایی دارد و به دلیل وجود منافذ باز در بدنه آن، آب و هوا به راحتی از گلدان عبور می کنند و نمی گذارند که خاک گیاه مرطوب بماند و آب اضافی داشته باشد و گیاه به خوبی نفس می کشد. این ویژگی باعث می شود که از پوسیدگی ریشه گیاه محافظت شود.

گلدان سفالی باید زهکشی شده باشد، یعنی در کف گلدان سوراخ زهکش ایجاد شده باشد. گلدان سفالی رطوبت اضافی خاک گیاه سانسوریا را جذب می کند، به همین دلیل رطوبت اضافی باعث خراب شدن گیاه سانسوریا نمی شود. نکته دیگری که مهم است این است که گلدان سفالی نباید لعاب داشته باشد، زیرا در این صورت مانند گلدان سرامیکی می شود.

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

اندازه گلدان گیاه سانسوریا

علاوه بر جنس گلدان، اندازه آن هم مهم است، گلدانی مناسب است که تقریبا هم اندازه خود گیاه باشد یا کمی کوچکتر از آن باشد. گلدانی که خیلی کوچک باشد فضای کمی برای رشد گیاه دارد و گیاه نمی تواند به خوبی رشد کند. گلدانی که ارتفاع بلندی هم داشته باشد مناسب نیست چرا که گلدان رشد خوبی از نظر قد نخواهد داشت زیرا تمام انرژی گلدان صرف این می شود که گلدان را با ریشه پر کند و قد آن بلند نمی شود. گلدانی برای سانسوریا مناسب است که سفالی باشد و قد متوسطی داشته باشد.

استفاده از گلدان سرامیکی برای گیاه سانسوریا

گلدان های سرامیکی تنوع بیشتری نسبت به گلدان های سفالی دارند و زیباتر هستند، در عین حال قیمت بیشتری هم دارند، گلدان های سرامیکی لعاب خورده اند، این لعاب باعث می شود که هوا به هیچ طریقی نتواند وارد گلدان شود و خاک گلدان مدت زیادی مرطوب می ماند، پس اگر قصد دارید از گلدان سرامیکی برای گیاه سانسوریا استفاده کنید باید حواستان باشد تا گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید به این دلیل که خاک گیاه مرطوب است، در غیر این صورت ریشه گیاه می پوسد.

گلدان های سرامیکی با ویژگی هایی که دارند بیشتر برای گیاهان رطوبت دوست مناسب هستند. گلدان های سرامیکی قدرت زهکشی کمتری دارند و از طرفی نسبت به گلدان های سفالی سنگین تر هستند و جابجایی آنها مشکل است.

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

گلدان بزرگ برای گیاه سانسوریا

شاید بسیاری از شما بخواهید از گلدان های بزرگ برای گیاه سانسوریای خود استفاده کنید، اما باید این را بدانید که در گلدان بزرگ خاک گیاه دیرتر خشک می شود و خاک گیاه مرطوب می ماند و این یاعث پوسیدگی ریشه می شود.

گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا شمشیری

بهترین گلدان برای این گیاه، گلدان پلاستیکی یا فلزی نیست، زیرا این گلدان ها اصلا قدرت زهکشی ندارند و به مرور باعث از بین رفتن گلدان و پوسیدن آن می شوند، بهترین گلدان مناسب گیاه سانسوریا شمشیری همان گلدان سفالی بدون لعاب است.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید عمده گلدان از لالجین

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا پاکوتاه

بهترین گلدان مناسب این گیاه گلدان سفالی کوچک است، زیرا این گلدان جثه کوچکی دارد و اگر گلدان بزرگی برای آن انتخاب کنید باعث بروز مشکلاتی مثل دیر خشک شدن خاک گیاه و پوسیده شدن گیاه می شود، این گلدان فضای زیادی را اشغال نمی کند.

گلدان سانسوریا باید چه ویژگی های داشته باشد؟

حتما این سوال برای شما هنگام خرید سانسوریا پیش آمده است، همانطور که قبلا هم اشاره شد، گلدان مناسب گیاه سانسوریا باید قدرت بالایی در زهکشی داشته باشد تا آب اضافی خاک را بگیرد و خاک گیاه مرطوب نباشد. در این صورت فقط گلدان سفالی است که این ویژگی را دارد.

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

چه زمانی برای تعویض گلدان مناسب است؟

زمانی که ریشه های گیاه ار سوراخ زهکش کف گلدان خارج شد، زمان مناسبی برای تعویض گلدان است، اما باید دقت داشته باشید که در آن زمان گیاه در حال رشد نباشد، زیرا با تعویض گلدان رشد گیاه متوقف می شود.

امیدواریم مطلب فوق با موضوع انتخاب گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا برای شما مفید بوده و با خواندن این مطلب بتوانید گلدان مناسبی برای گیاه خود انتخاب کنید، در صورت نیاز می توانید گلدان ها را از سایت شهر سفال به صورت اینترنتی خرید کنید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402 | نظرات ()